Köpvillkor


Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms.

Frakt

Fraktkostnad ingår i priset inom EU. Övriga länder anges den faktiska fraktkostnaden.

Betalning

Betalning kan ske via kredit/bankkort.
Inom Sverige finns även alternativet Postförskott.

Betal-/Kreditkort (avgift: 0:-)

Direkt efter bekräftelse på beställningen så betalar du med ditt betal- eller kreditkort via vår samarbetspartner DebiTech. Vi accepterar VISA, Mastercard. Viktigt att veta är att vi erbjuder 3DSecure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Observera dock att det ej går att betala med Electron- eller Maestrokort då Svenska inlösare ej stöder online-handel med dessa.

3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med Ditt kort på Internet. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på Internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelar för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte.

VISAs varumärke för att ange att korttransaktionen är verifierad med 3DSecure är "Verified by VISA" och MasterCards varumärke är "SecureCode".

Kvitto/Orderbekräftelse

Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Önskar du papperskvitto ber vi dig skicka ett mail till så ordnar vi givetvis detta till dig. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.

Leverans

För beställningar som vi mottagit betalning för innan klockan kl. 15.00 skickas vanligtvis från oss dagen efter (gäller vardagar) och levereras som regel nästkommande vardag. Vi levererar produkterna som postpaket och du får därmed full försäkring samt spårbart kollinummer på din leverans.
Observera att Postens liggetid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

Ej uthämtade paket

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Svan AB får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 395 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Transport

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till Posten. Om Posten ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du oss via vår kontaktsida. Svan AB garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören.

Reklamationer

Vid felaktig leverans eller om varan är defekt eller skadad är vi angelägna om att du kontaktar oss på , så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Vi godkänner inga returer som inte har en bifogad retursedel som du får av oss. Vi står för eventuell ersättningsleverans. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Vid tvist, följer vi alltid Allmänna Reklamations­nämndens (ARN) beslut.
>> Allmänna reklamationsnämnden
>> Distans- och hemförsäljningslag (2005:59)

Ångerrätt/Öppet köp i 14 dagar

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp vid oanvänd vara med obruten förpackning. Du som kund står för returfrakten. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Glöm inte meddela oss hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig eller om du vill ha tillgodokvitto.

Returadressen är:

Svan of Sweden AB

Slottsmöllan Gate T
302 31 Halmstad

Telefon: 035 - 265 18 90
Epost:

Ångerrätt är ej tillämplig för företag

Kundkrav

För att göra en beställning hos Svan of Sweden måste Ni vara minst 18 år. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäles.

Personuppgifter

Svan AB garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst (Se information under vår kontaktsida).
Svan of Sweden
ÄOS AB
Org nr. 556857-5970
Pilefeltsgatan 75
30250 Halmstad

 

Sök Paket